Tanguy de Lamotte


Mielőtt kapitány lett volna, Tangux építész és hajóépítő volt, és ezt a hármas profilt fel is vállalta. És a vitorlázás? abba véletlenül került bele, amikor kisgyerekként a bretagne-i parton nyaraltak. 1997-ben, 15 évesen részt vett a gimnazistáknak rendezett „Bac en poche” versenyen, majd az angliai Southamptonba utazik, hogy hajóépítészetet tanuljon. Ehhez az időszakhoz számos olyan találkozás köthető, amely meghatározó volt karrierje szempontjából. Ellen Mac Arthur, Brian Thompson, Nick Moloney… Mi a közös pontjuk? A Mini-Transat (Atlanti-átszelő szólóvitorlás verseny). Tanguy segített nekik hajójuk felkészítésében erre a misztikus versenyre, miközben titokban azt reméli, egy nap majd megrajzolhatja és megépítheti saját Mini 6.50-esét, hogy egyedül átszelje vele az Atlanti-óceánt.
Ezt az álmot 2002-ben váltotta valóra, amikor is elkészült saját hajója, majd 2005-ben, amikor részt vett a Mini-Transaton és a 7. helyen végzett. Érdeklődése főleg a projekt technikai részére irányult, a középpontban természetesen a hajó rajzával.
Eztután csatlakozott Simon Rogers építész irodájához, hogy megrajzolja a Class40 terveit, amellyel továbbra is hajózott és kiváló sikereket ért el, többek között az első, 2009-es „Solidaire du Chocolat” versenyen.
2010-ben részt vett a „Route du Rhum” versenyen (14. hely), majd 2011-ben újabb győzelmeket aratott (Rolex Fastnet Race és Normandy Channel Race, Sébastien Audigane-nal).
2012-ben, az Initiative-coeur alapítvánnyal és az általa régóta támogatott, a szívbeteg gyerekek franciaországi operációját lehetővé tevő „Mécénat Chirurgie cardiaque” egyesülettel való partnerségének köszönhetően nekiállt utolsó hajójának, a Catherine Chabot-nak, hogy részt vegyen a legmisztikusabb szólóvitorlás versenyen: a Vendée Globe-on, amelyet a „Tengerek Everestjének” is hívnak, mivel a világkörüli utat egyedül, megállás és segítség nélkül kell megtenni.
Azon felül, hogy kiváló tengerésszel lehet együttműködni, a Tribord csapatai természetesen rendkívül lelkesek voltak, hogy ebben az emberi kalandban is végigkísérhetik Tanguyt. Baszkföld márkája teljes mértékben biztosítja Tanguy felszerelését a világkörüli útra, többek között új nyílttengeri viselettel, amelyet 3 hónap megállás nélküli hajózás során, a legnehezebb tengeri körülmények között több, mint maximálisan ki fog használni, visszatértekor pedig megosztja majd tapasztalatait a márka fejlesztő csapataival, hogy így hozzájáruljon teljes termékskálánk minőségi fejlesztéséhez.

HAUT DE PAGE